anderson píše:Nepamätám si dobu kedy STV (bez ohľadu na to ako ju ktorá garnitúra prekrstila) bola apolitická. Takže tieto chiméry z jednej alebo druhej strany mi pripadajú absolútne smiešne. Čo mi smiešne nepripadá je absolútna NEKOMPETENTNOSŤ riadiacich pracovníkov STV, resp. figúrok dosadených tou ktorou vládou, ktorí ju naprieč politickým spektrom využívajú iba ako prostriedok na vlastné obohatenie. A keďže sme tu na dabingfóre, nedá mi nepozastaviť sa nad tým, ako STV využívala a využíva svoj vlastný archív. Spomeniem len najvypuklejšie prípady typu RUŽOVÝ PANTER, SHERLOCK HOLMES, VINNETOU alebo "mitičovky". Zodpovední pracovníci by do sekundy mali letieť za to, že slovenským divákom a milovníkom pôvodných dabingov znemožnili a naďalej znemožňujú vidieť uvedené diela v pôvodných slovenských verziách, hoci na toto zneprístupnenie neexistujú žiadne objektívne príčiny. Rovnako zodpovední pracovníci ignorujú používanie iných pôvodných a dochovaných dabingov (napr. SEDEM SAMURAJOV, NA KONCI S DYCHOM) pretože sú leniví ich v bezodnom archíve STV dohľadávať. Je mi absolútne smutno z toho, že STV nie je v tomto ohľade konzistentná a že divákom na Slovensku je to aj tak v podstate jedno. Jedným z tzv. verejnoprávnych poslaní STV by mala byť aj snaha o osvetu na poli slovenskej dabingovej tvorby, ktorá - čo je potešujúce - je v pomerne bohatej miere zatiaľ dochovaná práve v archíve STV. Bohužiaľ spôsob akým STV s týmto archívom nakladá je pre mňa absolútne šokujúci. STV bola, je a s pravdepodobnosťou hraničiacou až s istotou aj naďalej bude len hlásnou trúbou tej ktorej politickej garnitúry. Obávať sa preto, že zanikne alebo bude mať taký či onaký názov mi pripadá načisto zcestné. Obzvlášť kým tam budú pracovať dosadení diletanti a nie skutoční odborníci.
Presne tak. Suhlasim co si napisal. Vsetci dobre vieme, kolko uz STV malo tych svojich "slavnych" novych zaciatkov.. Loga, casovace na obrazovke.. Jednoznacnym negativom bolo rozpustenie kreativnych-tvorivych skupin erudovanych ludi. Vraj to spravili kvoli nadbytku ludi v STV. Presne to iste spravila Zemkova v rozhlase vratane SOSR. Ved oni si poradia. BRAVO. Uplne zanikla decka tvorba a nastala doba temna. Nikto to neriesil. Ale naskytol sa priestor pre internetovych umelcov a zacala era SPIEVANKOVA (ktore sa dnes uz de-facto rozpadlo) a Miro Jaros. Nasli dieru na trhu a rodicia boli celi stastni. Pretoze nove generacie deti su odchovane na rozpravkach z youtube a to hra prim. Preto sa aj Spievankovo stalo slavnym a to prislo na youtube v roku 2010 a Jaros 2012. To vsetko prave suvisi s prepadom STV a tym si STV neplni svoje zakladne poslanie. Dodnes si nevedia poradit ani s budovou STV. Vzdy som hovoril, ze STV nevyuziva svoj potencial a mohla byt exkluzivnou slovenskou TV. Historicky a tvorbou sa im nikto logicky nevyrovna. Tak ako aj anderson pise o archive. Aky by bol problem mat svoj retro kanal a tam 24/7 vysielat TV inscenacie, filmy atd vratane dabingu? Trojka si dlho nepobudla na tomto svete. Bolo to fajn, ale tiez chaoticke. STV ma mat svoje tematicke kanaly a hotovo. Kam sa tiez stratila kvalita STV2? Hanbou je, ze STV ma niekolko dabingovych studii po celej SR, aj novych, ale aj tak dava vyrobu sukromnym firmam. Mozno to uz tak beru, ked je internet a ze su aj rozne videoteky a VOD sluzby, tak naco sa snazit.